14 května 2016

Svět knihy 2016 a pár věcí k blogu

Stejně jako loni, znovu jsem jednu květnovou sobotu strávila v Praze. Letos jsem tam sice nebyla sama, nicméně přítel se návštěvě knižního veletrhu rozhodně nebránil. Spíše naopak, protože stejně jako já patří mezi knihomoly. (Na druhou stranu mi nosil tašky s knihami, a ty zrovna lehké nebyly.) Stejně jako já si nakonec přivezl 13 knih, já k tomu přihodila ještě dvě Pevnosti, spoustu záložek a hromádku edičních plánů.

Nakupování jsme začali ve fantasy sekci, protože jsem věděla, že čím dřív tam člověk je, tím lépe. Dostatečně poučena minulým rokem jsem navíc ulovila Příchod tmy a Zrádcův měsíc - druhý a třetí díl Nočních běžců, které jsem nutně potřebovala. K tomu jsem přihodila jednu Pevnost s knižní přílohou (jen jsem si nevšimla, že knižní příloha je vlastně až druhý svazek... nevadí, doseženu). O kousek vedle jsem zakoupila od Temnářky Vílí kruhy a Hladová přání - před týdnem jsem od ní obdržela Děti vánice, a víte, Podmoří je skutečně skvělé. 


V levém křídle jsem nejprve sehnala pár věcí do maturitní četby v antikvariátu - Sbohem, armádo!, Quo vadis, Annu Kareninu a Tři kamarády. Jsou to sice už starší knihy, takže se těším, až jim vyrobím nové přebaly, ale i tak jsem z nich nadšená - klasiku příliš nemám ráda v nových vydání (i když je Hemingway v edici od Odeonu k sežrání, zjistila jsem, že je také skvělý v originále...).

Co se týče maturity, přihodila jsem ještě Shakespeara. Romeo a Julie a Macbeth - v překladu od Hilského, od kterého mám obě tragédie i podepsané. Atlantis také rozdávala knihy zdarma - zaujaly mě Motáky nezvěstnému, tak jsem na ně zvědavá. 

Posledním úlovkem je novinka od Hostu - Ódinovo dítě, které mě dost zaujalo. Severská fantasy, sympatická obálka a zajímavá anotace. Je tedy pravda, že obálka trochu vyděsila rodiče, jako co to zase čtu, ale abych byla upřímná, to u nich zvládá každá druhá obálka. 

Závěrem jsem také potkala Ells a obdržela od ní dvě nádherné záložky (Harry Potter a Ten, kdo stojí v koutě). Ještě jednou díky. jsou boží!


Nicméně, k tomu druhému, co by mělo být součástí tohoto článku. Je pravda, že jsem dost dlouho nepřidávala na blog (od listopadu?!) a ani jsem pořádně nevěděla, zda se k blogování někdy vrátím. Navíc jsem měla dost starostí se školou, neboť jsem od září na nové - a ono měnit školu po šesti letech na jedné není právě jednoduché, abych byla upřímná. Na druhou stranu zjišťuji, že mi psaní blogu dost chybí (až tak moc, že jsem začala psát recenze do šuplíku... ech) a navíc se můj časový harmonogram postupně uvolnil, že nemám problém s tím, že bych si na psaní recenze nenašla čas. Na třetí stranu (pokud ji někde vyhrabu), stále trochu pochybuji. Asi mě postihuje to, že každý knižní blogger je nějak humanitně zaměřený - tady knihovník, tady knihkupec, tady alespoň FF UK - a pokud možno i extrovert, takže na rozdíl od mě jako rozeného introverta prostě nemá problém se seznamovat s lidmi. Poznávat knihkupectví a tak podobně, že. Navíc pokud se vrátím k tomu předchozímu - už vím, kam chci. Že nejspíš (95%, řekněme) skončím na Jaderce. A pokud bych to vzala z dlouhodobého hlediska - fajn, příští rok maturuji, ale otázky se učím jen na fyziku, pak dvacet knih a pak celá středoškolská matika, což jde. Jenže pak VŠ a řekněme, že jaderka je škola, kde vám rozvrh vychází i na dvanáct hodin denně. Dvakrát týdně, ty zbylé tři dny na méně. (Ne že by bylo vše povinné, ale zase já tu školu vážně chci udělat, zvlášť když díky SOČce i vím, jak vypadá praxe.) A blog? Je to sice šíleně daleko, ale i tak mě to znervózňuje a nevím... Myslím, že vše nakonec ukáže až čas. :) 



10 komentářů:

  1. 13 knih? Tak to ještě dobře jsi mela přítele s sebou, aby ti pomohl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda! :D Akorát měl chudák i svých 13 knih... :D

      Vymazat
  2. Tak ten výběr fantasy na fotce přitáhl moje oči, jestli se ti povede znovu obnovit blog, tak máš novou čtenářku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fantasy úlovky :) Jo, závidím ti, mě se ulovit tak pěkné kousky nepodařilo, přišla jsem pozdě i antikvariát je přehrabaný :D Ale taky jsem neodcházela s prázdnou :) Budu ráda, když obnovíš blog, ale přednost má škola :) Ale třeba se čas najde :) A není pravda, že každý knižní bloger je z fildy, knihovník nebo knihkupec :) Tady se hlásí jeden knižní bloger- chemik :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na to radši vrhla dříve, i když pak bylo co tahat. :D Co jsi ulovila ty? :)
      Já se setkávám spíš s tímhle, ale chemie je super! Tedy, občas se v ní ztrácím, ale i tak je naprosto fascinující. :) Moc děkuji, uvidím, jaká bude škola. :)

      Vymazat
  4. Jsem ráda, že se veletrh líbil! A hlavně pochopitelně, že se líbily i záložky. :D Moc, moc lidí, moc, moc akce a skvělých spisovatelů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy, skvělá akce. :) A pardon za takové přepadávání, já jsem si nejprve ani nebyla jista, zda jsi to ty, když jsem tě zahlédla předtím, protože jsem u tebe jaksi neviděla avizovaného hobita. O:)

      Vymazat
  5. přesně stejné vydání Quo vadis máme doma :-) naprosto úchvatná kniha se strhujícím příběhem a postavami. doufám, že se ti Marcus Vinicius a Lygie taky zadřou pod kůži jako mě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho už jednou měla půjčené z knihovny, tak vím, o jak skvělou knihu jde - a proč ji tedy nutně musím mít doma. O:)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. :)

 
 
Blogger Templates